Stiu, s-a mai facut aceasta paralela de 100 de ori. 'Toata lumea se pricepe la fotbal si la publicitate'. 'In publicitate, se fac blaturi la fel ca in fotbal'. (hihi, ce nuanta frumoasa capata Cupa Agentiilor la Fotbal in acest context)
S-a scris atat de mult despre cum toata lumea are impresia ca poate gandi comunicare eficienta (targetata, relevanta, distincta, care vinde) incat capricioasele noastre QWERTY-uri au inceput sa refuze sa scrie 'fotbal' dupa 'publicitate', iar 'pestii' care s-au aventurat au fost ghilotinati in Piata Publica a Deontologilor.
Schizofrenic, cum ma stie singurul cititor al acestui blog (alter-ego-ul meu), insist sa revin putin la acest subiect. De ce?
Pentru ca advertainment-ul castiga din ce in ce mai mult teren. Cum adica 'asa, si?'. Pai, majoritatea publicitarilor romani nu stie cu 'entertainment'-ul, nici macar cu 'divertismentul'. Stie doar cum sa se auto-amuze prin publicarea unor glume interne cu tenta onanista.
Iar atunci cand bunul-simt va reintra timid pe usa agentiilor de publicitate s-ar putea sa fie prea tarziu si sa fi preluat deja altii (bloggerii, entertainerii de meserie) fraiele.
De exemplu, pentru ca tot ne sfatuia Zoso mai demult sa nu reciclam continut, iata cum s-au gandit cei de la Top Gear sa promoveze VW Scirocco (reciclata de aici). Haha, simpatic & amuzant. DAR.... viralitatea acestui clip nu valoreaza totusi mai mult decat sute de TRP-uri pe mii(lioane) de euro? Pana si eu am inteles beneficiul si jur ca ma prind mai greu.
Gresesc?
Nu gresesti deloc. Poate e timpul sa se trezeasca marketerii. Si nu ai doar un cititor ;-)
RăspundețiȘtergere