Redd's-Cola - The Ultimate Brand Extension

Doamnelor si Domnilor, senzational, in direct si in premiera mondiala, va prezentam cu mandrie poate cel mai spectaculos brand extension al anului. Ceeeee 'al anului'.... al se-co-lu-lui!

Coca-Cola a intrat pe piata berilor prin achizitia de la Ursus Breweries a marcii Redd's. Dupa cum veti vedea, extensia marcii respecta intocmai identitatea vizuala a marcii-muma.... ceeee 'intocmai' e fix-la-fel.

Ceea ce nu poate fi decat un semn ca strategia a fost aplicata 'ca la carte' de adevarati profesionisti in marketing & comunicare si, in acelasi timp, adevaratii copii ai mamelor lor.

Pentru mai tinerii intrati in industria publicitara carpatico-danubiano-pontica, poate nefamiliarizati cu regulile unei extensii de brand... o luam mai incet. Pustilor, priviti cu atentie cele doua printuri de mai jos. Pardon, afise, ca sa intelegeti si voi. Asaaaaa.... acum gasiti-mi va rog 3 diferente. Hai ca nu e greu.... zi tu, ala imbracat in alb din ultimul rand.... Ce? Esti prost! Cum adica nu vezi nicio diferenta? Mai uita-te o data!



Of, nu stiu ce sa ma fac cu voi... chiar nu stiu. Cele 3 diferente sunt: 1. e alta sticla (d'aaagh), 2. e alt logo, 3. unul pare facut in photoshop, celalalt in paint de mine. Pai, da, era usor.... da' daca nu suntem atenti... Ca tema pentru acasa va rog sa studiati un articol scris mai demult de un artist al tastaturii, dar si sa studiati cu atentie urmatoarele ad-uri. Pardon, machete de presa, ca sa intelegeti si voi.


Si pentru ca sigur am chinuit un departament de PR intr-o luni de dimineata, dar si pentru ca PRizdele sunt foarte dragute de obicei, le oferim GRATUIT si o lista de abordari, scuze, justificari:

1. Se ignora sursa pentru ca altfel am valida-o.

2. Se trimit postacii de serviciu (adica toti oamenii din agentie) sa comenteze negativ pe blogul ala de cacat si sa gaseasca eventuale 'greseale' de ortografie... hai baieti... 'gre-sea-le'... pluralul corect este....

3. Se pupa blogger-ul in parti dorsale printr-un jucaus: 'Hai tu, da' amuzant esti! Am ras de m-am prapadit cand am citit! Sa stii ca nu ne deranjeaza... de fapt, chiar ne place asocierea cu cel mai mare brand din lume. Auzi, cand ne vedem la o cafea?'

4. Se da vina pe client.

5. Se da vina pe agentie.

6. Se da vina pe vechea agentie.

7. Se aplica metoda 'Liviu David'. Dar, vai, nici nu ne-am dat seama ca seamana, fir-ar sa fie! Si ce daca seamana, cu atat mai bine!

8. Se zambeste superior si i se vinde clientului un 'draga, nici nu conteaza, oricum nu citeste nimeni blogul ala'!

9. Sau, bineinteles, clasicul 'seamana executional, dar ideea e alta'.

3 comentarii:

  1. Tare! Cam seamana, e drept!! :-p

    RăspundețiȘtergere
  2. la 'abordarea' prin ignorare nu te-ai gandit, eh? mai, cum ti-o fi scapat, ca altfel tare exhaustiv gandesti! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. '1. Se ignora sursa pentru ca altfel am valida-o.'

    Era chiar prima dragul meu Anonim 2.

    RăspundețiȘtergere